• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

Karma Eserler Müzayedesi

Kartpostal, Fotoğraf, Efemera, Gravür, Resim, Numismatik, Obje ve Nadir Kitap Müzayedesi

Eserleri incelemek için Burak Filateli - Nişantaşı ofisimizi ziyaret edebilirsiniz.

  • Kategori: Gravür
Lot: 143 » Gravür

Kızlar Ağası Gravürü, Jean Baptiste Vanmour, Paris 1714, Bakır Baskı

"Le Kislar Agassi, Chef des Eunuques noirs. Il est Sur Intendant du Serail du Grand Seigneur"
Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.

Kızlar ağası ya da Darüssaade ağası, Osmanlı Devleti'nde haremden sorumlu olan yüksek düzeydeki görevliye verilen isimdi. Kızlar ağası padişah ve sadrazamdan sonra Osmanlı Devleti'nin 3. en yüksek görevlisiydi. Sarayın, cinsel işlevi yok edilmiş (hadım edilmiş) siyah ırktan olan erkek köleleri arasından seçilirdi.
Ölçü: 47x32cm

Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam. Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol'dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü

Detaylar
Lot: 144 » Gravür

Kapı Ağası Gravürü, Jean Baptiste Vanmour, Paris 1714, Bakır Baskı

"Le Capi-Aga ou Chef des Eunuques blancs"
Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.

Kapı Ağası (Babüssaade ağası, Ak Ağalar başı), Osmanlı sarayında, padişahın çalışma mekânı da olan Enderun bölümü ile tüm Osmanlı saraylarının başı olan beyaz ırka mensup hadım yöneticiydi.
Ölçü: 50x32 cm

Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam. Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol'dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü

Detaylar
Lot: 145 » Gravür

Kapıcıbaşı Gravürü, Jean Baptiste Vanmour, Paris 1714, Bakır Baskı

"Capidgi-bashi ou Maitre des Ceremonies"
Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.

Bir Osmanlı unvanı olan Kapıcıbaşı, saray kapı bekçilerinin reisine veya "baş muhafız"a verilen unvanın ismiydi. Osmanlı devletinin erken döneminde tek bir kapıcıbaşı vardı. Zamanla sayıları çoğaldı, 18. yüzyılda aynı anda yaklaşık 150 kapıcıbaşı vardı.
Ölçü: 49x32cm

Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam. Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol'dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü

Detaylar
Lot: 146 » Gravür

Haseki Gravürü, Jean Baptiste Vanmour, Paris 1714, Bakır Baskı

"Kasseki, Officier des Bostangis"
Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.

Osmanlılarda 18. yüzyılda sayıları 300 kadar olan küçük bostancı zabiti rütbesinde ve haseki isminde bir sınıf vardı. Bu sınıftakiler kırmızı renkte çuhadan bir elbise giyerlerdi. Gümüşten yapılan "gaddare" isminde bir bıçak taşıyan bu kişiler yaka ve kemerleri ile diğer bostancılardan ayırt edilebilmekteydi. Bostancılardan haseki olanlar için merasim yapılır ve asası verilirdi. 60 kadar bostancı hasekisi padişahın yanında görevliydi. İstanbul'dan taşraya giden gizli haberleri de bostancı hasekileri götürürdü. Sadrazamın yanında devamlı olarak bostancı hasekisi bulunmaktaydı. Padişahın kayık gezintilerinde de kayığın baş kısmında devamlı haseki ağa otururdu. Bostancı hasekilerinin on iki tanesi "tebdil hasekisi" olarak, padişahın tebdil-i kıyafet saray dışına çıktığı zamanlarda onun beraberinde bulunurlardı.
Ölçü: 49x33cm

Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam. Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol'dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü

Detaylar
Lot: 148 » Gravür

Kazasker Gravürü, Jean Baptiste Vanmour, Paris 1714, Bakır Baskı

"Le Cadi-leskier, Chef des Loix. Il y en a un d’Europe et un d’Asie"
Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.

Kazasker Osmanlı devlet yapısında idari bir görev olup, kelime "kadı" ve "asker" kelimelerinin birleşmesinden oluşmaktadır. Kazaskerlerin kıyafeti ilmiye kıyafeti olup, bu mesleğin en yüksek mertebelerinden biridir. Kazaskerler Divan-ı Hümayun'un tabii azasıydı. Şeyhülislamlar divanda bulununcaya kadar divandaki şeri meseleler, kazaskerler tarafından idare edilirdi. Divan toplantılarında veziriazamın sağında vezirler solunda da kazaskerler yer almaktaydı. Kazaskerlik 1480 yılına kadar Anadolu Kazaskeri olarak tek bir merkezdeydi. Bu tarihten sonra Rumeli Kazaskeri ve Anadolu Kazaskeri olarak ikiye ayrıldı.
Ölçü: 50x32 cm

Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam. Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol'dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü

Detaylar
Lot: 151 » Gravür

Yeniçeri Ağası Gravürü, Jean Baptiste Vanmour, Paris 1714, Bakır Baskı

"Le Jannissaire-Aga ou Commandant des Jannissaires"
Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.

Yeniçeri ağası, Yeniçeri Ocağı'nın en yüksek rütbeli komutanıydı ve Yeniçeri Ocağı ile Acemi Ocağı işlerinden sorumluydu. Sadrazamdan sonra gelen yeniçeri ağasının hem sivil hem de askeri görevleri vardı.. Esnafın denetlenmesi de onun görevlerindendi.
Ölçü: 50x33cm

Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam. Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol'dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü

Detaylar
Lot: 167 » Gravür

Niyaz Eden Derviş; Çile veya Dervişlerin Özel Cezası ; Gezgin Bektaşi ve Hukeşan Konulu 4 Adet Gravür, Ignace Mouradgea d’Ohsson, Paris 1790, Bakır Baskı

Tableau Général de l'Empire Othoman, divisé en deux parties, dont l'une comprend la Législation Mahométane; l'autre l"Histoire de l'Empire Othomane, cilt II
Ölçü: 22x16 cm

Hukeşan, Bektaşi şeyhinin Yeniçeri Ocağında bulunan müritlerine verilen isimdi.

İsveçli diplomat ve yazar Ignace Mouradgea d'Ohsson (1740-1807) Ermeni kökenli olup İstanbul'da doğdu. İsveç kralının Babıâli’deki elçisinin yazmanı, tercümanı, vekili (maslahatgüzar) görevlerinde bulundu, tam yetkili bakan oldu, daha sonra ise Wasa Şövalye sınıfı üyesi rütbesini aldı. 1784 yılında yüksek kademelerde bulunan kişilerle ilişkileri sayesinde bir Batı Avrupalı için erişilmez bir ortam olan Osmanlı Sarayı yaşamına ve ayrıntılarına sokulmayı başardı. 1788 yılında Paris'te yayınlanan «Tableau général de l’empire Othoman» başlıklı görkemli eserinde İslâm dini kurumlarından başka, cami, mezar, dua, dinî tören gibi konuları işledi; kitabın 1790'da yayınlanan ikinci cildinde Osmanlı devletinin tarihini yazdı. Mükemmel baskısı, büyük sayıda gravür içermesi ve özellikle siyasi ve toplumsal betimlemeler, hatta saray yaşamına ilişkin ayrıntılar, Mouradgea'nın eserine Osmanlı İmparatorluğu başkentinin toplumsal kurumları ile örf ve adetleri hakkında değerli ve özgün bir tanıklık niteliği vermektedir.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 3
sonraki