Kartpostal, Fotoğraf, Efemera, Gravür, Resim, Numismatik, Obje ve Nadir Kitap Müzayedesi
Eserleri incelemek için Burak Filateli - Nişantaşı ofisimizi ziyaret edebilirsiniz.
4 Adet Gravür, Cesare Vecellio, Venedik 1590, Tahta Baskı
Ölçü: 18 x 11 cm - 18 x 11 cm - 18 x 11 cm - 18 x 11 cm
a. Kadıleşker Cadıleschier)
b. Solak (Solachi)
C. Kolağası (Cul Bassa)
d. Delibaşı (Delli Cassi)
De gli habiti antichi et moderni di diverse parti del mondo
Cesare Vecellio (yaklaşık 1521 - yaklaşık 1601) Rönesans döneminde yaşamış İtalyan gravürcü ve ressamdı ve Venedik'te faaliyet gösteriyordu . Ressam Titian'ın kuzeniydi. Vecellio’nun 1590'da Venedik'te sanki kendi eserleriymiş gibi yayınladığı, dünyanın dört bir yanından çağdaş modayı bir araya getiren kitaplar için yapılan tahta baskılar aslında Nürnberg'den Christopher Krieger'e ait olabilir
Osmanlı Sarayının Tatar Ulağı Gravürü, [Giuseppe] Manzoni, Paris 1813, Bakır Baskı
Ölçü: 25 x 18 cm
"Tartare Courrier de la Porte Ottomane"
Costumes orientaux inédits, dessinés d'après nature en 1796, 1797, 1798, 1802 et 1808
Manzoni’nin orijinal deseni Georges-Jacques Gatine (yaklaşık 1773-1841) tarafından bakır baskıya dönüştürülmüş ve sonradan elle renklendirilmiştir.
İtalyan asıllı Giuseppe Manzoni genç bir bahriyeli asteğmen olarak 1796’da gemisiyle İstanbul’a geldi. Fransa ile Babıâli arasında savaşın ilan edildiği 28 Ağustos 1798’e kadar İstanbul’da kaldı, tutuklanarak Sinop kalesinde hapsedildi. Fransa’ya döndüğünde desenlerinden yapılan bir seçki yukarıda adı geçen albümde basıldı. Albümdeki gravürler tek tek olarak bile nadir bulunmaktadır. Manzoni’nin diğer eserleri arasında üç yılda bitirebildiği ayrıntılı bir İstanbul panoraması vardır.
Berberi Asıllı Gemi Kaptanı Gravürü, [Giuseppe] Manzoni, Paris 1813, Bakır Baskı
Ölçü: 25 x 18 cm
"Barbaresque Capitaine de Vaisseau"
Costumes orientaux inédits, dessinés d'après nature en 1796, 1797, 1798, 1802 et 1808
Manzoni’nin orijinal deseni Georges-Jacques Gatine (yaklaşık 1773-1841) tarafından bakır baskıya dönüştürülmüş ve sonradan elle renklendirilmiştir.
İtalyan asıllı Giuseppe Manzoni genç bir bahriyeli asteğmen olarak 1796’da gemisiyle İstanbul’a geldi. Fransa ile Babıâli arasında savaşın ilan edildiği 28 Ağustos 1798’e kadar İstanbul’da kaldı, tutuklanarak Sinop kalesinde hapsedildi. Fransa’ya döndüğünde desenlerinden yapılan bir seçki yukarıda adı geçen albümde basıldı. Albümdeki gravürler tek tek olarak bile nadir bulunmaktadır. Manzoni’nin diğer eserleri arasında üç yılda bitirebildiği ayrıntılı bir İstanbul panoraması vardır.
Osmanlı Sarayı Siyahî Kızlar Ağası Gravürü, [Giuseppe] Manzoni, Paris 1813, Bakır Baskı
Ölçü: 28 x 21 cm
"Eunuque Noir du Sérail du Grand Sultan"
Costumes orientaux inédits, dessinés d'après nature en 1796, 1797, 1798, 1802 et 1808
Manzoni’nin orijinal deseni Georges-Jacques Gatine (yaklaşık 1773-1841) tarafından bakır baskıya dönüştürülmüş ve sonradan elle renklendirilmiştir.
İtalyan asıllı Giuseppe Manzoni genç bir bahriyeli asteğmen olarak 1796’da gemisiyle İstanbul’a geldi. Fransa ile Babıâli arasında savaşın ilan edildiği 28 Ağustos 1798’e kadar İstanbul’da kaldı, tutuklanarak Sinop kalesinde hapsedildi. Fransa’ya döndüğünde desenlerinden yapılan bir seçki yukarıda adı geçen albümde basıldı. Albümdeki gravürler tek tek olarak bile nadir bulunmaktadır. Manzoni’nin diğer eserleri arasında üç yılda bitirebildiği ayrıntılı bir İstanbul panoraması vardır.
İstanbullu Saka Gravürü, [Giuseppe] Manzoni, Paris 1813, Bakır Baskı
Ölçü: 29 x 20 cm
"Porteur d’Eau de Constantinople"
Costumes orientaux inédits, dessinés d'après nature en 1796, 1797, 1798, 1802 et 1808
Manzoni’nin orijinal deseni Georges-Jacques Gatine (yaklaşık 1773-1841) tarafından bakır baskıya dönüştürülmüş ve sonradan elle renklendirilmiştir.
İtalyan asıllı Giuseppe Manzoni genç bir bahriyeli asteğmen olarak 1796’da gemisiyle İstanbul’a geldi. Fransa ile Babıâli arasında savaşın ilan edildiği 28 Ağustos 1798’e kadar İstanbul’da kaldı, tutuklanarak Sinop kalesinde hapsedildi. Fransa’ya döndüğünde desenlerinden yapılan bir seçki yukarıda adı geçen albümde basıldı. Albümdeki gravürler tek tek olarak bile nadir bulunmaktadır. Manzoni’nin diğer eserleri arasında üç yılda bitirebildiği ayrıntılı bir İstanbul panoraması vardır.
Nizâm-ı Cedîd Piyadesi Gravürü, [Giuseppe] Manzoni, Paris 1813, Bakır Baskı
Ölçü: 27 x 20 cm
"Soldat d’Infanterie Turque, Exercé à l’Européenne"
Costumes orientaux inédits, dessinés d'après nature en 1796, 1797, 1798, 1802 et 1808
Manzoni’nin orijinal deseni Georges-Jacques Gatine (yaklaşık 1773-1841) tarafından bakır baskıya dönüştürülmüş ve sonradan elle renklendirilmiştir.
İtalyan asıllı Giuseppe Manzoni genç bir bahriyeli asteğmen olarak 1796’da gemisiyle İstanbul’a geldi. Fransa ile Babıâli arasında savaşın ilan edildiği 28 Ağustos 1798’e kadar İstanbul’da kaldı, tutuklanarak Sinop kalesinde hapsedildi. Fransa’ya döndüğünde desenlerinden yapılan bir seçki yukarıda adı geçen albümde basıldı. Albümdeki gravürler tek tek olarak bile nadir bulunmaktadır. Manzoni’nin diğer eserleri arasında üç yılda bitirebildiği ayrıntılı bir İstanbul panoraması vardır.
Türk Kadınlar Gravürü, Jacques Grasset de Saint-Sauveur, Fransa yaklaşık 1797, El Yapımı Kâğıt Üstünde Elle Renklendirilmiş Akuatint
Ölçü: 24 x 19 cm
Jacques Grasset de Saint-Sauveur (Desen), L. F. Labrousse (Gravür)
Costumes de différents pays
Jacques Grasset de Saint-Sauveur (1757-1810) bir Fransız diplomat, yazar ve ressamdı; Labrousse ise 18. Yüzyıl sonunda faaliyet gösteren bir gravürcüydü.
Türk Denizci Gravürü, [Giuseppe] Manzoni, Paris 1813, Bakır Baskı
Ölçü: 25 x 17 cm
"Marin Turc"
Costumes orientaux inédits, dessinés d'après nature en 1796, 1797, 1798, 1802 et 1808
Manzoni’nin orijinal deseni Georges-Jacques Gatine (yaklaşık 1773-1841) tarafından bakır baskıya dönüştürülmüş ve sonradan elle renklendirilmiştir.
İtalyan asıllı Giuseppe Manzoni genç bir bahriyeli asteğmen olarak 1796’da gemisiyle İstanbul’a geldi. Fransa ile Babıâli arasında savaşın ilan edildiği 28 Ağustos 1798’e kadar İstanbul’da kaldı, tutuklanarak Sinop kalesinde hapsedildi. Fransa’ya döndüğünde desenlerinden yapılan bir seçki yukarıda adı geçen albümde basıldı. Albümdeki gravürler tek tek olarak bile nadir bulunmaktadır. Manzoni’nin diğer eserleri arasında üç yılda bitirebildiği ayrıntılı bir İstanbul panoraması vardır.
Türk Kıyafetiyle Levanten Kadınlar Gravürü, Jacques Grasset de Saint-Sauveur, Fransa yaklaşık 1797, El Yapımı Kâğıt Üstünde Elle Renklendirilmiş Akuatint
Ölçü: 25 x 19 cm
"Femmes Européennes en habillement Turc"
Jacques Grasset de Saint-Sauveur (Desen), L. F. Labrousse (Gravür)
Costumes de différents pays
Jacques Grasset de Saint-Sauveur (1757-1810) bir Fransız diplomat, yazar ve ressamdı; Labrousse ise 18. Yüzyıl sonunda faaliyet gösteren bir gravürcüydü.
Yazlık Kıyafetiyle Müslüman Kadın Gravürü, Jacques Grasset de Saint-Sauveur, Fransa yaklaşık 1797, El Yapımı Kâğıt Üstünde Elle Renklendirilmiş Akuatint
Ölçü: 24 x 18 cm
"Mahometane en habit d’Eté"
Jacques Grasset de Saint-Sauveur (Desen), L. F. Labrousse (Gravür)
Costumes de différents pays
Jacques Grasset de Saint-Sauveur (1757-1810) bir Fransız diplomat, yazar ve ressamdı; Labrousse ise 18. Yüzyıl sonunda faaliyet gösteren bir gravürcüydü.
Müslüman Cariye Gravürü, Jacques Grasset de Saint-Sauveur, Fransa yaklaşık 1797, El Yapımı Kâğıt Üstünde Elle Renklendirilmiş Akuatint
Ölçü: 25 x 18 cm
"Femme Esclave Mahometane"
Jacques Grasset de Saint-Sauveur (Desen), L. F. Labrousse (Gravür)
Costumes de différents pays
Jacques Grasset de Saint-Sauveur (1757-1810) bir Fransız diplomat, yazar ve ressamdı; Labrousse ise 18. Yüzyıl sonunda faaliyet gösteren bir gravürcüydü.
Yas Kıyafetiyle Rum Kadın (Quaricij Romious ([Bozuk bir imlayla] Rum Kadın Gravürü, George de La Chapelle, 1648, Bakır Baskı
Ölçü: 28 x 21 cm
"Dam. Lle Grecque portant le deuii"
Recueil de divers portraits des principales dames de la Porte du Grand Turc
Ölçü: 28x21cm
Normandiya'nın Caen şehrinde doğan Fransız asıllı sanatçı George de La Chappelle, La Haye'ın Osmanlı topraklarında elçilik görevi süresinde (1639-1660) uzun yıllar boyunca İstanbul ve Osmanlı İmparatorluğu hâkimiyetindeki başka yerlerde yaşadı. Sanatçı, La Haye dışında Doğu'daki başka Fransız elçilerin de yandaşlığını kazanmış olmalı ki hem İstanbul'da hem başka yörelerde değişik milletlerden birçok kadın portresini canlı modele bakarak çizmişti.
Avrupa'da ilk kez 16. yüzyıl ortalarında yayınlanan ve Doğu'dan çeşitli insan tipleri içeren N. de Nicolay'ın kitabının yayınından itibaren portreler çok ilgi gören bir konu olur, okur kitlesiyse özellikle kadın portreleri ve kıyafetlerine tercih gösterir. La Chappelle'in yayınladığı Albümde, kadın kıyafetleri güçlü bir realizm anlayışıyla esas konuyu çerçeveleyen göz alıcı ayrıntılarla sergilenirken, arka planda Osmanlı başkenti İstanbul'un ünlü anıtları ve manzaraları da ayırt edilmektedir.
Osmanlı Genç Kadın Figür Gravürü, Hans Weigel, Nürnberg 1577, Nadir Tahta Baskı
Ölçü: 30 x 19 cm
Habitus praecipuorum populorum tam Virorum, quam Foeminarum, olim singulari Johannis Weigelii Proplastis Norimbergensis arte depicti & excusi, nunc vero debita diligentia denuo recusi. Das ist Trachtenbuch, Darinn fast allerley und der fürnembsten Nationen, die heutiges tages bekand seyn, Kleidungen, beyde wie es bey Manns und Weibspersonen gebräuchlich, mit allem fleiß abgerissen seyn, vor zeiten
Alman gravürcü ve yayıncı Hans Weigel ‘in (1549-1577) 219 tahta baskıdan oluşan kitabı, 16, yüzyılın ikinci yarısında ortaya çıkan yeni bir türün, resimli kostüm kitaplarının ilk örneklerindendi.
Karadeniz, Kırım, Kafkasya, Hazar Denizi ve Sarmatya Bölgesi Harita, S[amuel] Wheatley, Yaklaşık 1760, Bakır Baskı
Ölçü: 22 x 36 cm
"Bosporus, Maeotis, Iberia, Albania, et Sarmatia Asiatica"
Geographia Antiqua,
2 Adet Gravür, Ignace Mouradgea d’Ohsson, Paris 1790, Bakır Baskı
a. Dört Figürün Yer Aldığı Gravür: 1. Köçek; 2.Köçek; 3. Çengi: 4. Çengi
b. Dört Figürün Yer Aldığı Gravür: 1. Kış Kıyafetiyle Müslüman Kadın: 2. Bahar Kıyafetiyle Müslüman Kadın: 3. Yaz Kıyafetiyle Müslüman Kadın: 4. Cariye
Desenler Jean-Baptiste Hilaire’e aittir.
Ölçü: 53x35cm
İsveçli diplomat ve yazar Ignace Mouradgea d'Ohsson (1740-1807) Ermeni kökenli olup İstanbul'da doğdu. İsveç kralının Babıâli’deki elçisinin yazmanı, tercümanı, vekili (maslahatgüzar) görevlerinde bulundu, tam yetkili bakan oldu, daha sonra ise Wasa Şövalye sınıfı üyesi rütbesini aldı. 1784 yılında yüksek kademelerde bulunan kişilerle ilişkileri sayesinde bir Batı Avrupalı için erişilmez bir ortam olan Osmanlı Sarayı yaşamına ve ayrıntılarına sokulmayı başardı. 1788 yılında Paris'te yayınlanan «Tableau général de l’empire Othoman» başlıklı görkemli eserinde İslâm dini kurumlarından başka, cami, mezar, dua, dinî tören gibi konuları işledi; kitabın 1790'da yayınlanan ikinci cildinde Osmanlı devletinin tarihini yazdı. Mükemmel baskısı, büyük sayıda gravür içermesi ve özellikle siyasi ve toplumsal betimlemeler, hatta saray yaşamına ilişkin ayrıntılar, Mouradgea'nın eserine Osmanlı İmparatorluğu başkentinin toplumsal kurumları ile örf ve adetleri hakkında değerli ve özgün bir tanıklık niteliği vermektedir.
19 Adet Anadolu Kentleri ve Antik Sitleri Gravür, Charles Félix Marie Texier, 1882, Taş Baskı
1. Likya Mezarları 1. Midas Anıtı, Yazılıkaya 3. Telmessos Kaya Mezarları 4.Teos tapınağı, Seferihisar 5. Zeus Tapınağı - Aizanoi Antik Kenti 6. Kakamo’da Yapı kalıntıları 7. Jüpiter tapınağı, Labranda, Milas 8. Sultan Selim Camisi, Efes 9. İznik Kalesi Kuzey Kapısı 10. İznik kalesi Yenişehir kapısı 11. İznik Kalesi Lefke Kapısı 12. Afrodisyas Afrodit Tapınağı 13. Tralles, Güzelhisar 14. Assos Kalesi 15. Afrodisyas Mermer Sarkofaj 16. Myra Kaya Mezarları 17. Patara Antik Tiyatrosu 18. Knidos Kutsal Alanı 19. Bursa Çelebi Sultan Mehmet Medresesi
Ölçü: 13x21cm
Fransız asıllı arkeolog ve mimar Charles Félix Marie Texier (1802-1871) 1823 yılında Güzel Sanatlar Fakültesine girer, 1827 yılı gibi erken bir tarihte ise Paris'te kamu inşaat işlerinde müfettişlik görevini üstlenir. Fréjus ve Ostia'da arkeolojik kazılar yapar, 1828-29 yıllarında ise Akademi tarafından arkeolojik projelerle görevlendirilir. 1833'te tek bir geziden sonra ilk kez olarak burada söz konusu olan Anadolu (Küçük Asya) şehirleri ve taşrasının coğrafya, tarih ve arkeoloji açısından betimlenmesi adlı yapıtını kaleme alır. Bu eseri daha önce yazılmış benzer ve niteliksiz çalışmaların üzerine adeta bir taç gibi konar.
Türk Kadınları, Amedeo Preziosi, Taş Baskı Gravür, 1857, Paris Lemercier Matbaası
"Turkish Ladies Walking"
Ölçü: 42 x 32 cm
Amadeo Preziosi, 1816'da Malta'da soylu bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Amadeo, çocukluğundan beri sanata meraklıydı ve Malta'da çok takdir edilen bir ressam olan Giuseppe Hyzler tarafından eğitildi, daha sonra Paris’te École des Beaux-Arts'a devam etti. 1840’ların başında İstanbul’a geldi. Preziosi, İstanbul'da Rum bir kadınla evlendi ve dört çocuğu oldu. Pera'daki Hamalbaşi Sokağı'nda yaşayan aile, daha sonra şehrin kargaşasından uzakta kalan San Stefano'ya (Yeşilköy) yerleşti. Preziosi'nin atölyesi, evlerine İstanbul hatırasıyla dönmek isteyen turistler tarafından sıklıkla ziyaret ediliyordu. Atölyeye gelenler arasında Birleşik Krallık kralı VII. Edward ve ondan birkaç suluboya satın alan Galler Prensi de vardı. Preziosi, 1882’de avlanırken silahının kazara ateş alması sonucu öldü. İstanbul Yeşilköy Katolik mezarlığına gömüldü.
Kağnı, Amedeo Preziosi, Taş Baskı Gravür, 1858, Paris Lemercier Matbaası
"Araba"
Ölçü: 42 x 32 cm
Amadeo Preziosi, 1816'da Malta'da soylu bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Amadeo, çocukluğundan beri sanata meraklıydı ve Malta'da çok takdir edilen bir ressam olan Giuseppe Hyzler tarafından eğitildi, daha sonra Paris’te École des Beaux-Arts'a devam etti. 1840’ların başında İstanbul’a geldi. Preziosi, İstanbul'da Rum bir kadınla evlendi ve dört çocuğu oldu. Pera'daki Hamalbaşi Sokağı'nda yaşayan aile, daha sonra şehrin kargaşasından uzakta kalan San Stefano'ya (Yeşilköy) yerleşti. Preziosi'nin atölyesi, evlerine İstanbul hatırasıyla dönmek isteyen turistler tarafından sıklıkla ziyaret ediliyordu. Atölyeye gelenler arasında Birleşik Krallık kralı VII. Edward ve ondan birkaç suluboya satın alan Galler Prensi de vardı. Preziosi, 1882’de avlanırken silahının kazara ateş alması sonucu öldü. İstanbul Yeşilköy Katolik mezarlığına gömüldü.
Mezarlıkta Kadın ve Çocuk, Amedeo Preziosi, Taş Baskı Gravür, 1857, Paris Lemercier Matbaası
"Burial Ground"
Ölçü: 42 x 32 cm
Amadeo Preziosi, 1816'da Malta'da soylu bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Amadeo, çocukluğundan beri sanata meraklıydı ve Malta'da çok takdir edilen bir ressam olan Giuseppe Hyzler tarafından eğitildi, daha sonra Paris’te École des Beaux-Arts'a devam etti. 1840’ların başında İstanbul’a geldi. Preziosi, İstanbul'da Rum bir kadınla evlendi ve dört çocuğu oldu. Pera'daki Hamalbaşi Sokağı'nda yaşayan aile, daha sonra şehrin kargaşasından uzakta kalan San Stefano'ya (Yeşilköy) yerleşti. Preziosi'nin atölyesi, evlerine İstanbul hatırasıyla dönmek isteyen turistler tarafından sıklıkla ziyaret ediliyordu. Atölyeye gelenler arasında Birleşik Krallık kralı VII. Edward ve ondan birkaç suluboya satın alan Galler Prensi de vardı. Preziosi, 1882’de avlanırken silahının kazara ateş alması sonucu öldü. İstanbul Yeşilköy Katolik mezarlığına gömüldü.
Şekerci Dükkanı Önünde Kadın ve Çocuklar, Amedeo Preziosi, Taş Baskı Gravür, 1857, Paris Lemercier Matbaası
"Sweetmeat Shop"
Ölçü: 42 x 32 cm
Amadeo Preziosi, 1816'da Malta'da soylu bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. Amadeo, çocukluğundan beri sanata meraklıydı ve Malta'da çok takdir edilen bir ressam olan Giuseppe Hyzler tarafından eğitildi, daha sonra Paris’te École des Beaux-Arts'a devam etti. 1840’ların başında İstanbul’a geldi. Preziosi, İstanbul'da Rum bir kadınla evlendi ve dört çocuğu oldu. Pera'daki Hamalbaşi Sokağı'nda yaşayan aile, daha sonra şehrin kargaşasından uzakta kalan San Stefano'ya (Yeşilköy) yerleşti. Preziosi'nin atölyesi, evlerine İstanbul hatırasıyla dönmek isteyen turistler tarafından sıklıkla ziyaret ediliyordu. Atölyeye gelenler arasında Birleşik Krallık kralı VII. Edward ve ondan birkaç suluboya satın alan Galler Prensi de vardı. Preziosi, 1882’de avlanırken silahının kazara ateş alması sonucu öldü. İstanbul Yeşilköy Katolik mezarlığına gömüldü.