"Kasseki, Officier des Bostangis"
Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.
Osmanlılarda 18. yüzyılda sayıları 300 kadar olan küçük bostancı zabiti rütbesinde ve haseki isminde bir sınıf vardı. Bu sınıftakiler kırmızı renkte çuhadan bir elbise giyerlerdi. Gümüşten yapılan "gaddare" isminde bir bıçak taşıyan bu kişiler yaka ve kemerleri ile diğer bostancılardan ayırt edilebilmekteydi. Bostancılardan haseki olanlar için merasim yapılır ve asası verilirdi. 60 kadar bostancı hasekisi padişahın yanında görevliydi. İstanbul'dan taşraya giden gizli haberleri de bostancı hasekileri götürürdü. Sadrazamın yanında devamlı olarak bostancı hasekisi bulunmaktaydı. Padişahın kayık gezintilerinde de kayığın baş kısmında devamlı haseki ağa otururdu. Bostancı hasekilerinin on iki tanesi "tebdil hasekisi" olarak, padişahın tebdil-i kıyafet saray dışına çıktığı zamanlarda onun beraberinde bulunurlardı.
Ölçü: 49x33cm
Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam. Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol'dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü