• Vazgeç
    Filtrele
Filtrele

Karma Eserler Müzayedesi

Kartpostal, Fotoğraf, Efemera, Gravür, Resim, Numismatik, Obje ve Nadir Kitap Müzayedesi

Eserleri incelemek için Burak Filateli - Nişantaşı ofisimizi ziyaret edebilirsiniz.

  • Kategori: Gravür
Lot: 67 » Gravür

Ağa Gravürü, Jean Baptiste Vanmour , Paris 1714, Bakır Baskı

"Aga ou Gentilhomme Turc"
Ağa, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki bazı sivil veya askeri görevlilerin adından sonra kullanılan bir “sivil” ya da “askeri“ unvandır.

Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.
Ölçü: 48x32cm

Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol'dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü

Detaylar
Lot: 68 » Gravür

Levent Gravürü, Jean Baptiste Vanmour , Paris 1714, Bakır Baskı

"Levanti ou Soldat de Marine"
Levent, Osmanlılarda denizci erlere ve yelkenli gemilerin savaşçı neferlerine verilen isimdi.
Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.
Ölçü: 48x32cm

Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam. Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol'dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü

Detaylar
Lot: 69 » Gravür

Serdengeçti Gravürü, Jean Baptiste Vanmour , Paris 1714, Bakır Baskı

"Serdinguesti ou Enfant perdu"
Serdengeçti, Osmanlı askeri sisteminde; Akıncılar içinde düşman ordusu içine girmek ve muhasara altındaki kalelere dalmak için gönüllü yazılanlar hakkında kullanılan bir tabirdir. Bunlar ellerinde kılıçları tehlikeli işlere daldıkları için "yalınkılıç” ya da "dalkılıç" olarak da anılır.

Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.
Ölçü: 48x32 cm

Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam. Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol’dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü.

Detaylar
Lot: 70 » Gravür

Sipahi Gravürü, Jean Baptiste Vanmour, Paris 1714, Bakır Baskı

"Spahis ou Cavalier Turc"
Sipahiler, Kapıkulu Ocağı'na bağlı ve eyaletlerde dirlik sahipleri besledikleri atlı askerlerdir. Tımar sahibi süvariler ordunun en büyük gücünü oluşturmaktaydı. Tımarlı Sipahiler düzenli maaş almaz, belirli hanelerden para toplarlardı.

Alındığı Eser: Recueil de cent estampes représentant différentes nations du Levant.
Ölçü: 47x32 cm


Bu kıyafet albümündeki desenler, Flaman asıllı Fransız ressam. Jean-Baptiste Vanmour’a (veya van Mour) aittir.1699'da Fransız elçisi Marquis de Ferriol'un maiyetinde İstanbul'a gelen Vanmour, Osmanlı elçi kabul törenlerini ve Lale Devri İstanbul'unu bütün ayrıntılarıyla resmetti. Yüz iki adet tablosunun gravür tekniği ile çoğaltılması ile meydana getirilen "Osmanlı Kıyafet Albümü" ile Avrupa'da tanındı. Marquis de Ferriol, Vanmour'a sipariş ettiği tabloları Paris'e döndükten sonra bir gravür albümü olarak yayımlamış; bu albüm tüm Avrupa'da büyük ilgi görmüş, tercüme baskıları yapılmış, başka sanatçılara esin vermiştir. Marquis de Ferriol’dan sonra elçilik görevini üstlenenler de, Vanmour'a pek çok tablo siparişi verdiler. Elçi de Bonnac, Fransa'ya döndükten sonra, Fransız Kralı XIV. Louis'ye Vanmour'un başarılarını ve resim sanatındaki ustalığını övmüş ve ona bir unvan verilmesini önermiştir. Böylelikle, Vanmour, Kral XIV. Louis tarafından "Kral'ın Doğu'daki özel ressamı" unvanını aldı. Sanatçı ömrünün sonuna kadar İstanbul'da kaldı, 1737'de Galata'da öldü.

Detaylar
Lot: 83 » Gravür

Türk Kadın Gravürü, Camille Rogier, Lemercier Matbaası, Paris, 1847, Taş Baskı

"Femme Turque"
La Turquie. Moeurs et usages des Orientaux au XIXème siècle: Scenes de leur vie intérieure et publique, harems, bazars, cafés, bains, danses et musique, costumes &c., Paris, Lemercier
Ölçü: 54x35cm
Fransız asıllı ressam ve desinatör Camille Adolphe Rogier (1810-1896) Toulouse şehrinde çizim ve gravür sanatı eğitimi görür. 1833'den 1848'e dek Paris'te her yıl gerçekleşen "Salon" fuarında eserlerini sergiler. 1837 yılında İtalya'ya seyahat edip burada 3 yıl kalır. Daha sonra 1840'dan 1843'e kadar İstanbul'da yaşar. Aynı devirde G. de Nerval, Th. Gautier, M. du Camp ve G. Flaubert gibi Rogier ile uzak ya da yakın arkadaş olan başka Fransız entelektüeller de İstanbul'a seyahat etmişti. Rogier, İzmir ve Anadolu'yu gezer, Paris'e döndüğünde ise “L'Illustration” dergisinin resmî desinatörü olarak atanır. Daha sonra ise Beyrut postanesi müdürü görevinde bulunur. 19. yüzyılda Doğu'ya ilişkin konuları resmeden ilk Fransız oryantalist ressamlar arasında Rogier, çeşitli insan tiplerine ve halkın günlük özel ve kamu yaşamından sahnelere odaklanması açısından dikkati çekmektedir. Taş baskı gravürler, akvarel ve eskizler yayınlamıştır. Doğu'dan konular sergileyen gravürleri ve R. Chateubriand, V. Hugo v.s. gibi ünlü Fransız yazarların kitaplarına yaptığı resimlerle tanınmıştır.

Detaylar
Lot: 85 » Gravür

Peyk Gravür, Nicolas de Nicolay, Lyon 1568, Bakır Baskı

"Peich, ou Peider de nation Persienne – Laquais du Grand Segneur"
Les Quatre Premiers Livres des Navigations et Pérégrinations Orientales (Doğuya Yapılan Deniz Yolculukları ve Gezilerin Dört Kitabı)
Peyk kelimesi Osmanlılarda da haber götüren kimse ve yaya postacı sınıfı için kullanılmıştır. Bu görevin ne zaman ortaya çıktığı tam olarak bilinmemekle birlikte İlhanlı ve Selçuklulardan Anadolu beyliklerine ve Osmanlılara geçmiş olabileceği düşünülmektedir. Fatih Sultan Mehmed’in teşkilât kanunnamesinde peyk adı verilen bir görevli sınıfından söz edilmesi en azından XV. yüzyıl başlarında bu teşkilâtın ortaya çıktığına işaret eder. Peykler genellikle padişahın hemen yanında bulunur, resmî haber ulaştırma ve istihbarat gibi görevleri icra ederlerdi. Özellikle padişahın emirlerini gerekli yerlere süratle bildirme başlıca vazifeleriydi. Fatih’in teşkilât kanunnamesinde sefer zamanında solakbaşı ile birlikte peykbaşının padişahın yakınında bulunması gerektiği kaydedilmiştir. Bundan peykbaşının padişah alayında solaklarla beraber sultanı koruma görevini de üstlendiği anlaşılmaktadır.
Ölçü: 37x23 cm

Fransız Nicolas de Nicolay (1517-1583) 25 yaşındayken ülkesinden ayrılıp 16 yıl boyunca Almanya, Danimarka, Prusya, İsveç, İngiltere, İskoçya ve İspanya'da seyahat eder. Batı Avrupa seyahatlerinden sonra kraliyetin resmî coğrafyacısı rütbesini alır. 1551 yılında kral II. Henry'nin sefiri G. d'Aramon maiyetinin bir üyesi olarak İstanbul'da "muhteşem" Kanunî Sultan Süleyman'ı ziyaret eder. Yapıtında yer alan 60 tane Anadolulu giyim tarzı eskizi asıllarına son derece sadık oluşları bakımından 16. yüzyıl'da Osmanlı İmparatorluğundaki insan tipleri hakkında çok değerli bir kaynak teşkil etmekte. Yapıtın Louis Danet'nin bakır baskılarını içeren ilk baskısı 1568 yılında Fransa'nın Lyon şehrinde yapıldı.

Detaylar
Lot: 101 » Gravür

Seyyar Salepçi Gravürü, Boğos Tatikyan, İzmir, yaklaşık 1840, Döneminde Elle Renklendirilmiş Taş Baskı

Altındaki tanıtıcı başlık kesiktir, haliyle
Ölçü: 26x20cm

19. yüzyılda İzmir’de etkin bir ressam ve litografi ustası olan Ermeni asıllı Osmanlı vatandaşı Boğos Tatikyan (1820-?), İzmir’de uzun zaman hizmet veren Tatikyan Matbaası’nın sahibiydi ve dönemin kültür ve sanat ortamına birçok katkıda bulunmuştur. 19. yüzyıl boyunca ve 20. yüzyıl başlarında İzmir’de çeşitli tarihlerde basılan ticaret rehberlerinde Tatikyan Matbaası’nın adına rastlanmakta, her dilde ayrım yapmaksızın basım yaptığı bilinmektedir. Matbaanın en geç tarihli yayınları 1922’ye tarihlenmekte, bu tarihten sonra adına pek rastlanmamaktadır. Boğos Tatikyan’ın 1840’larda resim yapmaya başladığı düşünülmektedir. Sanatçı, özellikle yabancı turistlere hitap edebilmek amacıyla İzmir’in yerel özelliklerini yansıtan sokak sahneleri resmetmiştir. Bunlar, sokak satıcıları, İzmir’deki farklı milletlerin kıyafetleri gibi konuları ele alan çoğu zaman tek figürlü büyük boy taş baskı resimlerdir. Tatikyan’ın çalışmaları, 17. Yüzyılda ortaya çıkan çarşı ressamlığıyla paralellik göstermektedir. Bunların dışında Tatikyan, Osmanlı Sultanları’nın portrelerini de renkli ve yaldızlı olarak hazırlayıp basmış ve satışa sunmuştur. Tatikyan’ın gravür albümleri yurt içi ve yurt dışında çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır. Bu albümlerden biri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Atatürk Kitaplığı’nda korunmaktadır. 1893 tarihli bu albüm, II. Abdülhamid Dönemi’nde Birleşik Devletler Ulusal Kütüphanesi için hazırlatılmıştır. 29 renkli gravürden oluşan albümde İzmir’in Sokak satıcıları ile Ermeni, Türk, Arnavut, Yahudi gibi farklı milletlerin giyim kuşamları betimlenmiştir. Yaşamına ilişkin tüm ayrıntılara ulaşmak mümkün olmasa da bıraktığı eserler İzmirli sanatçı Boğos Tatikyan’ın tanınmaya ve tanıtılmaya değer renkli bir sanatçı olduğunu ortaya koymaktadır.

Detaylar
Lot: 102 » Gravür

İstanbullu Türk Kadın ile Kızı Gravürü, Boğos Tatikyan İzmir, yaklaşık 1840, Döneminde Elle Renklendirilmiş Taş Baskı

Femme Turque de Constantinople dans la rue
Ölçü: 26x22 cm

19. yüzyılda İzmir’de etkin bir ressam ve litografi ustası olan Ermeni asıllı Osmanlı vatandaşı Boğos Tatikyan (1820-?), İzmir’de uzun zaman hizmet veren Tatikyan Matbaası’nın sahibiydi ve dönemin kültür ve sanat ortamına birçok katkıda bulunmuştur. 19. yüzyıl boyunca ve 20. yüzyıl başlarında İzmir’de çeşitli tarihlerde basılan ticaret rehberlerinde Tatikyan Matbaası’nın adına rastlanmakta, her dilde ayrım yapmaksızın basım yaptığı bilinmektedir. Matbaanın en geç tarihli yayınları 1922’ye tarihlenmekte, bu tarihten sonra adına pek rastlanmamaktadır. Boğos Tatikyan’ın 1840’larda resim yapmaya başladığı düşünülmektedir. Sanatçı, özellikle yabancı turistlere hitap edebilmek amacıyla İzmir’in yerel özelliklerini yansıtan sokak sahneleri resmetmiştir. Bunlar, sokak satıcıları, İzmir’deki farklı milletlerin kıyafetleri gibi konuları ele alan çoğu zaman tek figürlü büyük boy taş baskı resimlerdir. Tatikyan’ın çalışmaları, 17. Yüzyılda ortaya çıkan çarşı ressamlığıyla paralellik göstermektedir. Bunların dışında Tatikyan, Osmanlı Sultanları’nın portrelerini de renkli ve yaldızlı olarak hazırlayıp basmış ve satışa sunmuştur. Tatikyan’ın gravür albümleri yurt içi ve yurt dışında çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır. Bu albümlerden biri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Atatürk Kitaplığı’nda korunmaktadır. 1893 tarihli bu albüm, II. Abdülhamid Dönemi’nde Birleşik Devletler Ulusal Kütüphanesi için hazırlatılmıştır. 29 renkli gravürden oluşan albümde İzmir’in Sokak satıcıları ile Ermeni, Türk, Arnavut, Yahudi gibi farklı milletlerin giyim kuşamları betimlenmiştir. Yaşamına ilişkin tüm ayrıntılara ulaşmak mümkün olmasa da bıraktığı eserler İzmirli sanatçı Boğos Tatikyan’ın tanınmaya ve tanıtılmaya değer renkli bir sanatçı olduğunu ortaya koymaktadır.

Detaylar
Lot: 103 » Gravür

Ev Kıyafetiyle İstanbullu Türk Kadın Gravürü, Boğos Tatikyan, İzmir, yaklaşık 1840, Döneminde Elle Renklendirilmiş Taş Baskı

Femme Turque de Constantinople chez elle
Ölçü: 34x24cm

19. yüzyılda İzmir’de etkin bir ressam ve litografi ustası olan Ermeni asıllı Osmanlı vatandaşı Boğos Tatikyan (1820-?), İzmir’de uzun zaman hizmet veren Tatikyan Matbaası’nın sahibiydi ve dönemin kültür ve sanat ortamına birçok katkıda bulunmuştur. 19. yüzyıl boyunca ve 20. yüzyıl başlarında İzmir’de çeşitli tarihlerde basılan ticaret rehberlerinde Tatikyan Matbaası’nın adına rastlanmakta, her dilde ayrım yapmaksızın basım yaptığı bilinmektedir. Matbaanın en geç tarihli yayınları 1922’ye tarihlenmekte, bu tarihten sonra adına pek rastlanmamaktadır. Boğos Tatikyan’ın 1840’larda resim yapmaya başladığı düşünülmektedir. Sanatçı, özellikle yabancı turistlere hitap edebilmek amacıyla İzmir’in yerel özelliklerini yansıtan sokak sahneleri resmetmiştir. Bunlar, sokak satıcıları, İzmir’deki farklı milletlerin kıyafetleri gibi konuları ele alan çoğu zaman tek figürlü büyük boy taş baskı resimlerdir. Tatikyan’ın çalışmaları, 17. Yüzyılda ortaya çıkan çarşı ressamlığıyla paralellik göstermektedir. Bunların dışında Tatikyan, Osmanlı Sultanları’nın portrelerini de renkli ve yaldızlı olarak hazırlayıp basmış ve satışa sunmuştur. Tatikyan’ın gravür albümleri yurt içi ve yurt dışında çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır. Bu albümlerden biri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Atatürk Kitaplığı’nda korunmaktadır. 1893 tarihli bu albüm, II. Abdülhamid Dönemi’nde Birleşik Devletler Ulusal Kütüphanesi için hazırlatılmıştır. 29 renkli gravürden oluşan albümde İzmir’in Sokak satıcıları ile Ermeni, Türk, Arnavut, Yahudi gibi farklı milletlerin giyim kuşamları betimlenmiştir. Yaşamına ilişkin tüm ayrıntılara ulaşmak mümkün olmasa da bıraktığı eserler İzmirli sanatçı Boğos Tatikyan’ın tanınmaya ve tanıtılmaya değer renkli bir sanatçı olduğunu ortaya koymaktadır.

Detaylar
Lot: 104 » Gravür

İstanbullu Türk Kadın Gravürü, Boğos Tatikyan, İzmir, yaklaşık 1840, Döneminde Elle Renklendirilmiş Taş Baskı

Femme Turque de Constantinople dans la rue
Ölçü: 33x23cm

19. yüzyılda İzmir’de etkin bir ressam ve litografi ustası olan Ermeni asıllı Osmanlı vatandaşı Boğos Tatikyan (1820-?), İzmir’de uzun zaman hizmet veren Tatikyan Matbaası’nın sahibiydi ve dönemin kültür ve sanat ortamına birçok katkıda bulunmuştur. 19. yüzyıl boyunca ve 20. yüzyıl başlarında İzmir’de çeşitli tarihlerde basılan ticaret rehberlerinde Tatikyan Matbaası’nın adına rastlanmakta, her dilde ayrım yapmaksızın basım yaptığı bilinmektedir. Matbaanın en geç tarihli yayınları 1922’ye tarihlenmekte, bu tarihten sonra adına pek rastlanmamaktadır. Boğos Tatikyan’ın 1840’larda resim yapmaya başladığı düşünülmektedir. Sanatçı, özellikle yabancı turistlere hitap edebilmek amacıyla İzmir’in yerel özelliklerini yansıtan sokak sahneleri resmetmiştir. Bunlar, sokak satıcıları, İzmir’deki farklı milletlerin kıyafetleri gibi konuları ele alan çoğu zaman tek figürlü büyük boy taş baskı resimlerdir. Tatikyan’ın çalışmaları, 17. Yüzyılda ortaya çıkan çarşı ressamlığıyla paralellik göstermektedir. Bunların dışında Tatikyan, Osmanlı Sultanları’nın portrelerini de renkli ve yaldızlı olarak hazırlayıp basmış ve satışa sunmuştur. Tatikyan’ın gravür albümleri yurt içi ve yurt dışında çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır. Bu albümlerden biri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Atatürk Kitaplığı’nda korunmaktadır. 1893 tarihli bu albüm, II. Abdülhamid Dönemi’nde Birleşik Devletler Ulusal Kütüphanesi için hazırlatılmıştır. 29 renkli gravürden oluşan albümde İzmir’in Sokak satıcıları ile Ermeni, Türk, Arnavut, Yahudi gibi farklı milletlerin giyim kuşamları betimlenmiştir. Yaşamına ilişkin tüm ayrıntılara ulaşmak mümkün olmasa da bıraktığı eserler İzmirli sanatçı Boğos Tatikyan’ın tanınmaya ve tanıtılmaya değer renkli bir sanatçı olduğunu ortaya koymaktadır.

Detaylar
Lot: 105 » Gravür

Katolik Ermeni Din Adamı Gravürü, Boğos Tatikyan, İzmir, yaklaşık 1840, Döneminde Elle Renklendirilmiş Taş Baskı

Prêtre Armeniende l’Eglise Romaine
Ölçü: 34x24cm

19. yüzyılda İzmir’de etkin bir ressam ve litografi ustası olan Ermeni asıllı Osmanlı vatandaşı Boğos Tatikyan (1820-?), İzmir’de uzun zaman hizmet veren Tatikyan Matbaası’nın sahibiydi ve dönemin kültür ve sanat ortamına birçok katkıda bulunmuştur. 19. yüzyıl boyunca ve 20. yüzyıl başlarında İzmir’de çeşitli tarihlerde basılan ticaret rehberlerinde Tatikyan Matbaası’nın adına rastlanmakta, her dilde ayrım yapmaksızın basım yaptığı bilinmektedir. Matbaanın en geç tarihli yayınları 1922’ye tarihlenmekte, bu tarihten sonra adına pek rastlanmamaktadır. Boğos Tatikyan’ın 1840’larda resim yapmaya başladığı düşünülmektedir. Sanatçı, özellikle yabancı turistlere hitap edebilmek amacıyla İzmir’in yerel özelliklerini yansıtan sokak sahneleri resmetmiştir. Bunlar, sokak satıcıları, İzmir’deki farklı milletlerin kıyafetleri gibi konuları ele alan çoğu zaman tek figürlü büyük boy taş baskı resimlerdir. Tatikyan’ın çalışmaları, 17. Yüzyılda ortaya çıkan çarşı ressamlığıyla paralellik göstermektedir. Bunların dışında Tatikyan, Osmanlı Sultanları’nın portrelerini de renkli ve yaldızlı olarak hazırlayıp basmış ve satışa sunmuştur. Tatikyan’ın gravür albümleri yurt içi ve yurt dışında çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır. Bu albümlerden biri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Atatürk Kitaplığı’nda korunmaktadır. 1893 tarihli bu albüm, II. Abdülhamid Dönemi’nde Birleşik Devletler Ulusal Kütüphanesi için hazırlatılmıştır. 29 renkli gravürden oluşan albümde İzmir’in Sokak satıcıları ile Ermeni, Türk, Arnavut, Yahudi gibi farklı milletlerin giyim kuşamları betimlenmiştir. Yaşamına ilişkin tüm ayrıntılara ulaşmak mümkün olmasa da bıraktığı eserler İzmirli sanatçı Boğos Tatikyan’ın tanınmaya ve tanıtılmaya değer renkli bir sanatçı olduğunu ortaya koymaktadır.

Detaylar
Lot: 106 » Gravür

İzmirli Rum Kadın Gravürü, Boğos Tatikyan, İzmir, yaklaşık 1840, Döneminde Elle Renklendirilmiş Taş Baskı

Dame Grecque chez elle
Ölçü: 34x24cm

19. yüzyılda İzmir’de etkin bir ressam ve litografi ustası olan Ermeni asıllı Osmanlı vatandaşı Boğos Tatikyan (1820-?), İzmir’de uzun zaman hizmet veren Tatikyan Matbaası’nın sahibiydi ve dönemin kültür ve sanat ortamına birçok katkıda bulunmuştur. 19. yüzyıl boyunca ve 20. yüzyıl başlarında İzmir’de çeşitli tarihlerde basılan ticaret rehberlerinde Tatikyan Matbaası’nın adına rastlanmakta, her dilde ayrım yapmaksızın basım yaptığı bilinmektedir. Matbaanın en geç tarihli yayınları 1922’ye tarihlenmekte, bu tarihten sonra adına pek rastlanmamaktadır. Boğos Tatikyan’ın 1840’larda resim yapmaya başladığı düşünülmektedir. Sanatçı, özellikle yabancı turistlere hitap edebilmek amacıyla İzmir’in yerel özelliklerini yansıtan sokak sahneleri resmetmiştir. Bunlar, sokak satıcıları, İzmir’deki farklı milletlerin kıyafetleri gibi konuları ele alan çoğu zaman tek figürlü büyük boy taş baskı resimlerdir. Tatikyan’ın çalışmaları, 17. Yüzyılda ortaya çıkan çarşı ressamlığıyla paralellik göstermektedir. Bunların dışında Tatikyan, Osmanlı Sultanları’nın portrelerini de renkli ve yaldızlı olarak hazırlayıp basmış ve satışa sunmuştur. Tatikyan’ın gravür albümleri yurt içi ve yurt dışında çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır. Bu albümlerden biri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Atatürk Kitaplığı’nda korunmaktadır. 1893 tarihli bu albüm, II. Abdülhamid Dönemi’nde Birleşik Devletler Ulusal Kütüphanesi için hazırlatılmıştır. 29 renkli gravürden oluşan albümde İzmir’in Sokak satıcıları ile Ermeni, Türk, Arnavut, Yahudi gibi farklı milletlerin giyim kuşamları betimlenmiştir. Yaşamına ilişkin tüm ayrıntılara ulaşmak mümkün olmasa da bıraktığı eserler İzmirli sanatçı Boğos Tatikyan’ın tanınmaya ve tanıtılmaya değer renkli bir sanatçı olduğunu ortaya koymaktadır.

Detaylar
Lot: 107 » Gravür

Kavas Gravürü, Boğos Tatikyan, İzmir, yaklaşık 1840, Döneminde Elle Renklendirilmiş Taş Baskı

Portefaix en Grand Costume Ölçü: 29x22cm
19. yüzyılda İzmir’de etkin bir ressam ve litografi ustası olan Ermeni asıllı Osmanlı vatandaşı Boğos Tatikyan (1820-?), İzmir’de uzun zaman hizmet veren Tatikyan Matbaası’nın sahibiydi ve dönemin kültür ve sanat ortamına birçok katkıda bulunmuştur. 19. yüzyıl boyunca ve 20. yüzyıl başlarında İzmir’de çeşitli tarihlerde basılan ticaret rehberlerinde Tatikyan Matbaası’nın adına rastlanmakta, her dilde ayrım yapmaksızın basım yaptığı bilinmektedir. Matbaanın en geç tarihli yayınları 1922’ye tarihlenmekte, bu tarihten sonra adına pek rastlanmamaktadır. Boğos Tatikyan’ın 1840’larda resim yapmaya başladığı düşünülmektedir. Sanatçı, özellikle yabancı turistlere hitap edebilmek amacıyla İzmir’in yerel özelliklerini yansıtan sokak sahneleri resmetmiştir. Bunlar, sokak satıcıları, İzmir’deki farklı milletlerin kıyafetleri gibi konuları ele alan çoğu zaman tek figürlü büyük boy taş baskı resimlerdir. Tatikyan’ın çalışmaları, 17. Yüzyılda ortaya çıkan çarşı ressamlığıyla paralellik göstermektedir. Bunların dışında Tatikyan, Osmanlı Sultanları’nın portrelerini de renkli ve yaldızlı olarak hazırlayıp basmış ve satışa sunmuştur. Tatikyan’ın gravür albümleri yurt içi ve yurt dışında çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır. Bu albümlerden biri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Atatürk Kitaplığı’nda korunmaktadır. 1893 tarihli bu albüm, II. Abdülhamid Dönemi’nde Birleşik Devletler Ulusal Kütüphanesi için hazırlatılmıştır. 29 renkli gravürden oluşan albümde İzmir’in Sokak satıcıları ile Ermeni, Türk, Arnavut, Yahudi gibi farklı milletlerin giyim kuşamları betimlenmiştir. Yaşamına ilişkin tüm ayrıntılara ulaşmak mümkün olmasa da bıraktığı eserler İzmirli sanatçı Boğos Tatikyan’ın tanınmaya ve tanıtılmaya değer renkli bir sanatçı olduğunu ortaya koymaktadır.

Detaylar
Lot: 108 » Gravür

Hamal Gravürü, Boğos Tatikyan,İzmir, yaklaşık 1840, Döneminde Elle Renklendirilmiş Taş Baskı

Portefaix
Paspartu altında
Ölçü: 34x24cm
19. yüzyılda İzmir’de etkin bir ressam ve litografi ustası olan Ermeni asıllı Osmanlı vatandaşı Boğos Tatikyan (1820-?), İzmir’de uzun zaman hizmet veren Tatikyan Matbaası’nın sahibiydi ve dönemin kültür ve sanat ortamına birçok katkıda bulunmuştur. 19. yüzyıl boyunca ve 20. yüzyıl başlarında İzmir’de çeşitli tarihlerde basılan ticaret rehberlerinde Tatikyan Matbaası’nın adına rastlanmakta, her dilde ayrım yapmaksızın basım yaptığı bilinmektedir. Matbaanın en geç tarihli yayınları 1922’ye tarihlenmekte, bu tarihten sonra adına pek rastlanmamaktadır. Boğos Tatikyan’ın 1840’larda resim yapmaya başladığı düşünülmektedir. Sanatçı, özellikle yabancı turistlere hitap edebilmek amacıyla İzmir’in yerel özelliklerini yansıtan sokak sahneleri resmetmiştir. Bunlar, sokak satıcıları, İzmir’deki farklı milletlerin kıyafetleri gibi konuları ele alan çoğu zaman tek figürlü büyük boy taş baskı resimlerdir. Tatikyan’ın çalışmaları, 17. Yüzyılda ortaya çıkan çarşı ressamlığıyla paralellik göstermektedir. Bunların dışında Tatikyan, Osmanlı Sultanları’nın portrelerini de renkli ve yaldızlı olarak hazırlayıp basmış ve satışa sunmuştur. Tatikyan’ın gravür albümleri yurt içi ve yurt dışında çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır. Bu albümlerden biri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Atatürk Kitaplığı’nda korunmaktadır. 1893 tarihli bu albüm, II. Abdülhamid Dönemi’nde Birleşik Devletler Ulusal Kütüphanesi için hazırlatılmıştır. 29 renkli gravürden oluşan albümde İzmir’in Sokak satıcıları ile Ermeni, Türk, Arnavut, Yahudi gibi farklı milletlerin giyim kuşamları betimlenmiştir. Yaşamına ilişkin tüm ayrıntılara ulaşmak mümkün olmasa da bıraktığı eserler İzmirli sanatçı Boğos Tatikyan’ın tanınmaya ve tanıtılmaya değer renkli bir sanatçı olduğunu ortaya koymaktadır.

Detaylar
Lot: 109 » Gravür

Helvacı Gravürü,Boğos Tatikyan, İzmir, yaklaşık 1840, Döneminde Elle Renklendirilmiş Taş Baskı

Calvadji
Paspartu altında
Ölçü: 34x24cm
19. yüzyılda İzmir’de etkin bir ressam ve litografi ustası olan Ermeni asıllı Osmanlı vatandaşı Boğos Tatikyan (1820-?), İzmir’de uzun zaman hizmet veren Tatikyan Matbaası’nın sahibiydi ve dönemin kültür ve sanat ortamına birçok katkıda bulunmuştur. 19. yüzyıl boyunca ve 20. yüzyıl başlarında İzmir’de çeşitli tarihlerde basılan ticaret rehberlerinde Tatikyan Matbaası’nın adına rastlanmakta, her dilde ayrım yapmaksızın basım yaptığı bilinmektedir. Matbaanın en geç tarihli yayınları 1922’ye tarihlenmekte, bu tarihten sonra adına pek rastlanmamaktadır. Boğos Tatikyan’ın 1840’larda resim yapmaya başladığı düşünülmektedir. Sanatçı, özellikle yabancı turistlere hitap edebilmek amacıyla İzmir’in yerel özelliklerini yansıtan sokak sahneleri resmetmiştir. Bunlar, sokak satıcıları, İzmir’deki farklı milletlerin kıyafetleri gibi konuları ele alan çoğu zaman tek figürlü büyük boy taş baskı resimlerdir. Tatikyan’ın çalışmaları, 17. Yüzyılda ortaya çıkan çarşı ressamlığıyla paralellik göstermektedir. Bunların dışında Tatikyan, Osmanlı Sultanları’nın portrelerini de renkli ve yaldızlı olarak hazırlayıp basmış ve satışa sunmuştur. Tatikyan’ın gravür albümleri yurt içi ve yurt dışında çeşitli müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır. Bu albümlerden biri de İstanbul Büyükşehir Belediyesi Atatürk Kitaplığı’nda korunmaktadır. 1893 tarihli bu albüm, II. Abdülhamid Dönemi’nde Birleşik Devletler Ulusal Kütüphanesi için hazırlatılmıştır. 29 renkli gravürden oluşan albümde İzmir’in Sokak satıcıları ile Ermeni, Türk, Arnavut, Yahudi gibi farklı milletlerin giyim kuşamları betimlenmiştir. Yaşamına ilişkin tüm ayrıntılara ulaşmak mümkün olmasa da bıraktığı eserler İzmirli sanatçı Boğos Tatikyan’ın tanınmaya ve tanıtılmaya değer renkli bir sanatçı olduğunu ortaya koymaktadır.

Detaylar
önceki
Sayfaya Git: / 3
sonraki